Re: Opsætning af firewall i /etc/init.d

On Thu, 20 Jul 2006 12:39:30 +0200 (METDST) Finn Aarup Nielsen wrote:

> Jeg har installeret et firewall skript, /etc/iptables_rules.cfg, via
> knetfilter i 2.6.8-3-686 Debian Sarge, men det bliver tilsyneladende
> ikke startet når jeg booter.
>
> Nu har jeg konstrueret skript i /etc/init.d og /etc/rcS.d med
> "cat /etc/iptables_rules.cfg | iptables-restore"

Er der nogen særlig grund til at du vil bygge din firewall sådan
halvejs "i hånden", men alligevel hægte den på Debian-automatik - som
ikke længere understøttes i Debian?

Læs /usr/share/doc/ifupdown/README.Debian.gz - afsnittet op opgradering.

Jeg kan anbefale at installere en firewall Debian-pakke. Min favorit er
shorewall, men det er nok ikke den nemmeste at komme igang med. Der er
mange at vælge imellem, nogle med grafisk brugerflade til opsætningen,
andre med ekstremt komplekse muligheder, og atter andre som prøver
automatisk at gætte sig til hvad der er dine behov.

Følgende kommando fra en terminal kan (måske) hjælpe:

  apt-cache search firewall