Re: Hukommelseforbrug

Jonas Smedegaard wrote:
Hvis du - lissom mig - får hovedpine af hovedregning, kan du bruge
programmet htop, som øverst viser både samlet og "reelt" forbrug -
foruden at være det efter min mening allerbedste top-program. :-)

free kan også gøre det:

$ free -m
             total       used       free     shared    buffers
Mem:           116        114          1          0          0
-/+ buffers/cache:         37         78
Swap:          486          0        486

(jeg har fjernet kolonnen "cached" for at få outputtet til at være i mailen)

Det viser bl.a. at min maskine "reelt" bruger 37 MB.

/Martin