Menu - manglende programmer

Hej,

Jeg kører KDE ovenpå en testing.

Alt for ofte når jeg har installeret programmer med aptitude, kommer de ikke
med i KDE menuen. Jeg kører altid aptitude som su -

Jeg har f.eks. netop installeret programmer til understøttelse af Atmel AVR og
MicroChip PIC processorer, samt eagle (diagram & printudlægning). Ingen af
disse programmer kan findes i menu, hverken under udvikling eller under
redskaber.

Der er umiddelbart intet system i om det er en KDE pakke, en GNOME pakke,
eller noget andet, der ikke kommer med. F.eks. kommer Xlog, der er et X
program med i menuen, mens Klog, der er et KDE program, ikke kommer med.
Nogle programmer kommer med i undermenuen Debian, mens andre kun kommer i
hovedstrukturen.

Er der en automatisk metode til at få disse programmer i menu? Aptitude
vedligeholder jo en liste over installerede programmer.

--
Ping.

venlig hilsen / best regards

P.H. Rankin Hansen