Re: Forbinde kamera

Hej,

Generalt jeg holder mig væk fra forskælige front-end programmer inden jeg få
noget erfaringer med det nye periferial devices - lige som din USB kammera.
Derfør jeg vil nok anbefele dig at du fortager følgende operationer manuelt:

Aben nyt xterm INDEN DU SÆTTER KAMMERA og:

$ sudo tail -f /var/log/messages

forhåbelig du vil finde linier noget med usb-storage.

Hvis ja, prøv finde oplysinger om din kamera:

$ lspcia -v
$ usbview

eller via /proc :

$ cat /proc/scsi/usb-storage-0/0

eller:

$ cat /proc/scsi/usb-storage-1/1

Hvis alt OK. mount dit USB_fidus med:

$ mount -t auto /dev/sda1  /mnt/folder

Efterfølgende du kan anvende de forslående front-end programmer som:
gtkam,gphoto2,...

/Admir

- --

 .''`.   Admir Trakic