UTF-8 på Debian Sarge

Da jeg skiftede til mysql-server-4.1 for at få fuld UTF-8 understøttelse på min Debian installation (kernel 2.6.8), ønskede jeg samtidig at skifte locale til UTF-8, så det hele stemte overens. Jeg kører også UTF-8 på Apache og mellem Samba og MS-arbejdsstationer uden problemer.

Det eneste problem jeg har nu er med SSH-forbindelser til serveren (jeg har ikke tastatur sluttet til), hvor jeg får nogle lidt mærkværdige resultater, når jeg forsøger mig med æøå. Det virker som om der følger nogle kontroltegn med - tasterne opfører sig lidt ligesom fx. umlaut.

Jeg har kørt dpkg-reconfigure locales og dpkg-reconfigure console-data (qwerty/Danish/standard) for at installere UTF-8 some locale og genstartet maskinen. Jeg har prøvet med både Tectia SSH Client og PuTTY med samme resultat, så jeg tror ikke det er klienten.

Med telnet virker det lidt bedre, der kommer tegnet frem med det samme. Men når man sletter fx. en tegnsekvens som 'æøå' med backspace, så sletter den hele strengen på een gang, ikke kun det sidste tegn.

Her er relevante data (tror jeg):

isildur:~# locale
LANG=en_DK.UTF-8
LC_CTYPE="en_DK.UTF-8"
LC_NUMERIC="en_DK.UTF-8"
LC_TIME="en_DK.UTF-8"
LC_COLLATE="en_DK.UTF-8"
LC_MONETARY="en_DK.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_DK.UTF-8"
LC_PAPER="en_DK.UTF-8"
LC_NAME="en_DK.UTF-8"
LC_ADDRESS="en_DK.UTF-8"
LC_TELEPHONE="en_DK.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="en_DK.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="en_DK.UTF-8"
LC_ALL=

isildur:~# locale -a
en_DK.utf8
POSIX

isildur:~# cat /etc/locale.gen
en_DK.UTF-8 UTF-8

isildur:~# cat /etc/environment
LANG=en_DK.UTF-8

isildur:~# localedef --list-archive
en_DK.utf8

isildur:~# kbd_mode
The keyboard is in Unicode (UTF-8) mode

isildur:~# cat /etc/debian_version
3.1

Og i /etc/inputrc:
set input-meta on
set output-meta on
set convert-meta off

isildur:~# bash --version
GNU bash, version 2.05b.0(1)-release (i386-pc-linux-gnu)
Copyright (C) 2002 Free Software Foundation, Inc.

isildur:~# dpkg -l '*readline*'
Desired=Unknown/Install/Remove/Purge/Hold
| Status=Not/Installed/Config-files/Unpacked/Failed-config/Half-installed
|/ Err?=(none)/Hold/Reinst-required/X=both-problems (Status,Err: uppercase=bad) ||/ Name Version Description

Der står ikke noget i /etc/profile eller ~/.profile om tegnsæt.

Hvad har jeg overset?

På forhånd tak,
Achton