Re: SV: Problemer med ØÆÅ

"Lars Lystrup Christensen" <lars@perseus.dk> writes:

> Ja, jeg kalder rrdtool fra et php-script, som så genererer en png-fil med
> lidt grafik. Problemet er ikke selve php-scriptet, men derimod selve
> rrdtool, der har problemer med at smide danske bogstaver ind.

Har dit problem noget som helst med PHP at gøre?

Har du også problemer når du kalder rrdtool fra komandolinjen eller er
det kun når du kalder rrdtool gennem PHP. Sørg for at teste et script
der ikke laver andet end at genererer din png-fil - kort sagt isoler
dit problem mest muligt.

Hvordan er din locale-opsætning når du kører rrdtool (specielt
LC_CTYPE)? Tjek det, lad være med bare at kikke i den
configurationsfil du *tror* sætter det.

--
 Peter Makholm     |      I laugh in the face of danger. Then I hide until
 peter@makholm.net |                                          it goes away