Fwd: Re: Problemer med at afinstallere libxrender-dev

Kom til at maile direkte fordi kmail sku er rimeligt rådent til selv at finde
den rigtige adresse.

Anders

--
This email was generated using KMail from KDE 3.1.4 on Debian GNU/Linux
--- Begin Message ---

Ok. Jeg tror jeg er kommet over problemet. Jeg ved dog ikke om jeg måske har
ødelagt noget.

Jeg har prøvet at afinstallere pakken mindst 10 gange med samme resultat.

Jeg har reporteret det i fejl #214712, som er en lang flamewar mellem Branden
og Christian Marillat. Jeg kan ikke læse mig til om de blev enige om noget,
men det ser ikke ud som om der sker mere i den sag.

Det jeg har gjort er at gå ind som root og flytte

/usr/X11R6/lib/libXrender.a til /usr/X11R6/lib/libXrender.a.tmp

og

/usr/X11R6/lib/libXrender.so til /usr/X11R6/lib/libXrender.so.tmp

Derefter kunne pakken afinstalleres.

Jeg geninstallerede pakken for at kompilere kvirc. Hvorefter jeg
afinstallerede den igen. (Don't ask..) Dette genskabte filerne.

Nu har jeg fået opdateringen til libxrender1 og så fik jeg disse meddelelser
under installationen:

Preparing to replace libxrender1 0.8.3-2 (using .../
libxrender1_0.8.3-4_i386.deb) ...
Leaving `diversion of /usr/X11R6/lib/libXrender.so.1.1 to /usr/X11R6/lib/
xlibs.libXrender-1.1.so.1.1 by libxrender1'
Leaving `diversion of /usr/X11R6/lib/libXrender.so.1 to /usr/X11R6/lib/
libXrender-1.1.so.1 by libxrender1'
Unpacking replacement libxrender1 ...

Så jeg ved ikke om det er som det skal være.

Anders

--
This email was generated using KMail from KDE 3.1.4 on Debian GNU/Linux

--- End Message ---