Re: (deb-cat) Utilitzar un modem GSM - HP lt4112

Hola Josep, l'opció de l'encaminador no em convenç per dues raons: Perquè es fa un altre salt amb comunicació enrutada (LAN) i aèria (la qual cosa perd latència etc.) i també perquè cal carregar més trastos apart de l'ordinador. Per això ja em serviria el telèfon mòbil que té el mateix paper, i el què tinc em resulta lent.

El dispositiu es detecta en un primer moment com a emmagatzematge (0685:2000 ZD Incorporated USB Qualcomm Storage), però en uns segons canvia a modem (12d1:1001 Huawei Technologies Co., Ltd. E161/E169/E620/E800 HSDPA Modem). Suposo que es tracta d'una correcció que fa el udev o el què sigui que organitza els dispositius.

1. Utilitzo el NetworkManager. Com s'enumeren les connexions PPP?
És el què dóna «nmcli connection show» o com es distingeixen quan estan establertes com a PPP? 2. Amb la comanda «netstat -rn» veig que la ruta per defecte està definida, i al mateix espai d'adreces que el dispositiu modem:

$ ip address show dev wwan0
5: wwan0: <BROADCAST,MULTICAST,NOARP,UP,LOWER_UP> mtu 1500 qdisc pfifo_fast state UNKNOWN group default qlen 1000
    link/ether 96:75:07:e1:d1:29 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
inet 172.19.211.64/25 brd 172.19.211.127 scope global noprefixroute wwan0
       valid_lft forever preferred_lft forever

$ ping -c 1 172.19.211.64
PING 172.19.211.64 (172.19.211.64) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 172.19.211.64: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.057 ms
--- 172.19.211.64 ping statistics ---
1 packets transmitted, 1 received, 0% packet loss, time 0ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.057/0.057/0.057/0.000 ms

$ netstat -rn
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags MSS Window irtt Iface 0.0.0.0 172.19.211.1 0.0.0.0 UG 0 0 0 wwan0 169.254.0.0 0.0.0.0 255.255.0.0 U 0 0 0 wwan0 172.19.211.0 0.0.0.0 255.255.255.128 U 0 0 0 wwan0

$ ping -c 1 172.19.211.1
PING 172.19.211.1 (172.19.211.1) 56(84) bytes of data.
--- 172.19.211.1 ping statistics ---
1 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 0ms

El 17/3/23 a les 11:35, Josep Lladonosa ha escrit:
Hola, Adrià, Narcís,

A la feina ens vam trobar que a partir d'una determinada versió Ubuntu determinats USB 3G van deixar de funcionar. Actualment s'utilitzen "encaminadors" amb bateria (que es carreguen per USB) que porten la SIM i engegats donen una WiFi a la que diversos equips poden connectar alhora.

Si no recordo malament, hi havia temes de reconeixement de dispositiu com a emmagatzematge (que no seria el teu cas) i altres temes de com s'usa el PPP. Aquests adaptadors 3G/4G no deixen de ser aparells que estableixen connexions a l'estil dels "antics" mòdems. Podria ser que es faci la connexió PPP però a aquesta no se la definís com a ruta per defecte.
Estic aportant des de la imaginació i aquest supòsit.

Cordialment,
Josep

On Fri, 17 Mar 2023 at 11:24, Adrià <adria@fsfe.org <mailto:adria@fsfe.org>> wrote:

    Am 16/03/2023 um 14:18 schrieb Narcis Garcia:
     > No tinc ni idea de què fer amb Wireshark per a comprovar no sé el
    què.
     > A GNU/Linux el dispositiu es configura (IP, porta, DNS), però no
     > aconsegueixo arribar a cap servei extern, ni tan sols respon ping
    cap a
     > la porta d'enllaç ni els servidors DNS, ni aquests resolen adreces.
     > Com a molt la pròpia IP pública respon a ping, però qualsevol IP
     > d'Internet ja no.

    Hola Narcís,

    en aquest cas, i havent provat que amb un altre sistema operatiu pot
    funcionar, cal descartar que l'operador posi pals a les rodes.

    Jo et diria de comprovar si un tallafocs està impedint la connexió
    d'aquesta interfície de xarxa (amb això Wireshark podria ajudar veient
    que s'envien paquets a l'altre extrem i veient si hi arriben o què
    passa
    amb la resposta), però com que ho has provat amb un parell d'Ubuntus on
    entenc que el tallafocs ve desactivat per defecte, llavors no sabria
    què
    dir-te.

    El que m'estranya és que el ping respongui a la IP pública mentre
    que no
    ho faci a la porta d'enllaç; no li veig el sentit.

    Jo analitzaria una connexió simple (ICMP, o sigui ping) contra un
    dispositiu del mateix segment de xarxa amb el Wireshark, i
    n'interpretaria els resultats. Que no funcioni res _ho puc arribar a
    entendre_, però que funcioni el ping només a la pròpia IP pública em
    desconcerta.

    A veure si a algú més se li acut alguna altra cosa perquè puguis provar.

Salutacions...Josep