Re: (deb-cat) Desfragmentacio de l'arrencada

Hola,

Aquestes eines que comentes va ser el primer q vaig pensar en llegir el correu del Narcís, pero després em vaig adonar que ell no estava pensant en el cas generic de que tots els trossets d'un fitxer estiguin guardats d manera consecutiva en el disc, sinó, que a banda de que els fitxers no estiguin fragmentats, un conjunt de fitxers (els q es llegiran al arrencar) estiguin emmagatzemats de forma consecutiva.
Fins on tinc entès, les eines de defragmentació de disc generals no intenten optimitzar aquest cas i això es el que fa el e4rat-lite.
Segurament seria convenient facilitar la feina del e4rat-lite començant amb un disc que no tingui fragmentació, amb lo qual el combo e4defrag + e4rat-lite seria interessant de provar.

Fins aviat,
Jordi

El mié., 24 feb. 2021 18:54, Alex Muntada <alexm@debian.org> escribió:
Hola Jordi

> Almenys existeix una eina que fa el que està buscant el Narcís,
> es diu e4rat i pots trobar informació al wiki de ArchLinux.
> Tanmateix l'eina original va quedar una mica "abandonada" i
> el projecte més actiu és un fork que es diu e4rat-lite

Sembla que les versions recents dels nuclis linux duen activada
l'opció extend de l'ext4, que permet defragmentar a nivell de
fitxers amb e4defrag (ja ve amb el paquet e2fsprogs).

Habitualment es deia que els sistemes de fitxers ext3 i ext4
no es fragmentaven, però sembla que algú va fer una recerca més
detallada del tema i d'aquí en va sorgir l'eina e4defrag:

https://www.hecticgeek.com/defragment-ext4-file-systems-using-e4defrag-ubuntu/

Salut,
Alex

--