Re: Validacions de formularis PDF per internet

Bones,

voldria aportar el meu granet de sorra al fil ja que a finals de l'any passat em vaig barallar bastant amb el tema.

Jo actualment, a Debian Buster, mitjançant el meu carnet de la UPC o el meu DNIe i un lector de targetes, puc:

* Signar un pdf amb l'Autofirma però només amb el carnet de la UPC. Autofirma (1.6.5) a GNU/Linux i MacOS actualment falla amb els nous DNIe per culpa de la mancança del certificat de la DGP. [1]

* Amb el Libreoffice puc veure (i validar) i signar un PDF. Però tinc deslocalitzades les instruccions. Espero poder-les trobar aviat.

* Amb el Firefox puc entrar "a la meva salut", als ajuntaments (Terrassa i Barcelona) i fer gestions.

* A la aoc.cat puc validar pdfs, però tenen un problema amb la plataforma GNU/Linux que no han resolt. Tiquet obert des del gener.

* Em sobta molt la manca d'ús del millor programa per veure pdfs que tenim a GNU/Linux que és l'Okular. Des de que el principal desenvolupador és local i això ja mereixeria tenir-lo en compte, fins que la versió de gener de 2021 pot signar pdfs i validar-los tal com far l'Acroread (versió disponible 21.04). La llàstima és que no entrarà a Bullseye ja que la versió del Poppler adequada no va entrar.

* Si algú li interessa, tinc pendent pujar-lo a les píndoles, però aquí hi ha el manual que vaig fer per configurar les coses. Manca la part del libreoffice.

https://gitioc.upc.edu/ioc/identitat_e/-/wikis/Targetes-a-GNU/Linux

Salutacions,

Leopold

[1] https://github.com/ctt-gob-es/clienteafirma/issues/145

El 16/2/21 a les 20:55, Narcis Garcia ha escrit:

Aquesta és una de les coses que trobo que li falta al nostre Debian,
un programa per omplir i signar els documents PDF que integren
formularis.

Avui dia aquests documents sembla que hi siguin per tot arreu i no
veig la forma de poder-lo fer.

El Evince (el lector que faig servir per mirar els PDF), no permet ni
tan sols la verificació de signatures, això ho he resolt amb el
autofirma, que si hi ha versió per Linux i permet signar i verificar.

Salut!

Javier

Crec que amb l'Autofirma almenys ja hi ha una via consistent per a
signar i per a veure signatures. És clar que seria desitjable quelcom
més ben integrat al sistema.

L'Evince permet veure, emplenar i desar formularis, però la majoria dels
de la Generalitat de Catalunya no.
Aquest tema suposo que és tant feixuc com l'Adobe Flash ho va ser, però
amb l'agravant d'una administració que se'n diu «oberta», i sovint
dificultant l'exercici dels drets de les persones.

Jo d'aquesta tecnologia en diria una tecnologia-barrera, que aixeca nous
murs burocràtics amb els quals l'administració pública es protegeix de
nosaltres, les persones.

Linux User 152692     GPG: 05F4A7A949A2D9AA
Catalonia