Re: [OT] Sector laboral - Us de Debian/Software Lliure

El 1/2/21 a les 8:38, Narcis Garcia ha escrit:
> El 1/2/21 a les 1:21, Mònica Ramírez Arceda ha escrit:

> La meva ràtio d'èxit també té molt a veure amb què quasi no vaig al
> darrere de ningú, sinó que faig les instal·lacions quan em demanen
> solucions a un problema. Aleshores, és molt més difícil rebutjar una
> solució que no pas una curiositat o utopia misteriosa.
>

> Narcis Garcia

Jo els pocs cops que haig de posar a punt un Windows és a condició de
que creo una partició amb Linux per que si els torna a fallar el Windows
puguin arrencar amb ella. Normalment la gent que els hi fet acaben
treballant amb Linux per que és igual de senzill però més ràpid
(escollint un escriptori amb un bon equilibri entre funcionalitat,
facilitat d'us i lleugeresa).

Per mi el secret més gran d'èxit és escoltar bé que necessita
l'usuari/a, i ensenyar a instal.lar-ho. Vinc d'entorns on les persones
que evagengelitzaven sobre programari lliure eren el principal escull:
poc empàtics i bastant egocèntrics instal.laven solucions que els
agradaven però que no eren les millors per la persona que anava a
migrar. Instal.lar el nostre escriptori o distribució preferida per
sobre d'un que cobreix millor les necessitats d'aquella persona és una
recepta pel fracàs.

També he estat sempre molt clar: si no tenen idea d'informàtica, també
es trobaran amb problemes a Linux. No importa lo resistent i fàcil de
conduir que sigui un cotxe, que si un no té ni idea de normes de
circulació més tard o d'hora tindrà algún accident. Fer anar un
ordinador no és més fàcil que anar en cotxe, i per poder anar en cotxe
és obligatori un cartet de conduir. S'ha d'anar amb compte de no posar
el cap la idea de que Linux és la panacea als problemes de Windows, quan
part d'aquests problemes són un baix conneixement informàtic dels usuari/es.