Re: (deb-cat) Efecte acumulatiu de SSD, que no fa net

El 7/12/20 a les 22:05, Eloi ha escrit:
> El 5/12/20 a les 9:48, Narcis Garcia ha escrit:

> Per parts:
>
> Un xifratge decent i ben implementat (i no em refereixo a la
> implementació del programari que s'usi per xifrar sinó a l'ús que se'n
> fa) d'un sistema de fitxers no permetrà "escarbar" en el contingut,
> doncs el xifratge inclou per definició totes les metadades, tant les
> incrustades en el propi fitxer com les que corresponen al propi sistema
> de fitxers (propietat, permisos, ctime, mtime i atime les més evidents).
> Si el xifratge que uses depèn de l'ofuscació de dades tan trivials com
> [...]

Està molt bé debatre sobre un altre assumpte (eficàcia i estratègies de
xifrat), però de diverses unitats SSD (amb i sense xifrat) no
aconsegueixo que conservin el rendiment que se li espera a aquesta
tecnologia, degut a què els blocs alliberats no es descarten.
També m'ha passat en màquines virtuals (KVM) amb SSD virtual.

La controladora SATA no la puc canviar sense canviar l'ordinador, i per
a canviar el SSD n'hauria de comprar un altre, i sense tampoc no saber
si hi haurà més sort.
En aquest ordinador concret el problema l'arrossego amb els nuclis Linux
4.19 (buster) 5.6 (buster-backports) 5.7 (buster-backports) i 5.8
(buster-backports)
i en altres ordinadors no et sabria dir (és possible que deb-stretch i
ub-bionic segons el cas)

La dificultat a la què m'enfronto és la manca d'eines per a analitzar el
problema. Com veig si la unitat SSD ha rebut l'ordre de descartar un
bloc? Com veig si un bloc «es considera» descartat o realment ho està?
Com veig la situació dels blocs a mitges (que estan utilitzats en part)?

Narcís.