(deb-cat) Obrir-enfocar mes documents amb Nautilus/Gnome

He actualitzat un ordinador amb Debian 9 (+Gnome) a Debian 10, i des
d'aleshores que, en obrir un document (fent doble-clic a l'explorador
Nautilus) si l'aplicació de destinació ja era oberta aleshores no
s'enfoca la finestra.

Un exemple:
1. Obro un document de text (.txt), que va a parar a l'editor Gedit.
2. Recupero l'enfocament a l'explorador Nautilus sense tancar el Gedit
3. Obro un altre document de text (.txt) amb doble-clic.
-> Gedit efectivament l'obre, però potser no me n'adono perquè segueixo
veient el Nautilus en primer terme.

Un altre exemple:
1. Tinc el navegador web obert
2. Des de l'explorador Nautilus, obro amb doble-clic un document .html
-> El navegador efectivament l'obre, però potser no me n'adono perquè
segueixo veient el Nautilus en primer terme.

Algú sap què és el què controla o configura aquest comportament?

Gràcies.

--