Re: Curiositat sobre les IP assignades pels proveïdors

No és el mateix contractar una connexió a internet que una connexió a un
intermediari, el qual és el què té connexió a internet. Aquesta qüestió
terminològica crec que tindria base legal per reclamar, i això tant ha
de servir per NAT com per Proxy a l'hora de distingir un producte per
connectar a internet (IP->bidireccional) d'un producte per compartir una
connexió IP remota (Intermediari->unidireccional).

D'altra banda, afegeixo una manera de tenir IP pública amb el proveïdor:
Contractar la IP estàtica.
Utilitzar una IP pública per un tunel o altres recorreguts és una
barrera pel P2P; és més eficient amb la IP pública de la pròpia connexió.

La tendència dels operadors és a afinar més i més en les
característiques poc demandades utilitzades de la xarxa. Intenten que ja
no administris el router, es reserven ports per ús de l'operador...
algun dia serà difícil utilitzar UDP o faran pagar apart pels ports que
no siguin el 53 o 443.

El 27/08/18 a les 14:53, Jordi Miguel ha escrit: