Re: Curiositat sobre les IP assignades pels proveïdors

Bones,

Depèn del que vulguis fer, potser podries provar ZeroTier.
https://www.zerotier.com/

Entre moltes opcions et permet muntar una VPN d'una manera més senzilla,
sense necessitat d'obrir els ports al router, ni tenir un servidor VPN configurat amb els seus certificats, etc...

La versió Free et permet connectar fins a 100 dispositius al teu ZeroTier Central.

Salut

Ramon

Salut

Missatge de Narcis Garcia <informatica@actiu.net> del dia dc., 29 d’ag. 2018 a les 10:51:
No és el mateix contractar una connexió a internet que una connexió a un
intermediari, el qual és el què té connexió a internet. Aquesta qüestió
terminològica crec que tindria base legal per reclamar, i això tant ha
de servir per NAT com per Proxy a l'hora de distingir un producte per
connectar a internet (IP->bidireccional) d'un producte per compartir una
connexió IP remota (Intermediari->unidireccional).

D'altra banda, afegeixo una manera de tenir IP pública amb el proveïdor:
Contractar la IP estàtica.
Utilitzar una IP pública per un tunel o altres recorreguts és una
barrera pel P2P; és més eficient amb la IP pública de la pròpia connexió.

La tendència dels operadors és a afinar més i més en les
característiques poc demandades utilitzades de la xarxa. Intenten que ja
no administris el router, es reserven ports per ús de l'operador...
algun dia serà difícil utilitzar UDP o faran pagar apart pels ports que
no siguin el 53 o 443.

El 27/08/18 a les 14:53, Jordi Miguel ha escrit: