Re: Actualitzacio BIOS

M'apunto a la ronda.

UNetbootin tinc entès que és un assistent per crear mitjans arrencables.
Jo no el faig servir quasi mai perquè volcant les imatges .iso amb dd en
sol haver prou, i l'alternativa també és gravar un CD/DVD real per a què
tot estigui més clar.

https://es.wikipedia.org/wiki/UNetbootin

FreeDOS és el clon lliure (i millorat) de MS-DOS, i et servirà si el
programari a utilitzar no necessita entorn gràfic (finestres). Molts
actualitzadors de BIOS en fan prou amb això pel seu .exe

https://ca.wikipedia.org/wiki/FreeDOS

ReactOS és el clon lliure de Windows (a partir de 32 bits) i en algun
cas (no sempre) pot funcionar amb les aplicacions gràfiques que
necessiten escriure al BIOS.

https://ca.wikipedia.org/wiki/ReactOS

Triant doncs:
UNetbootin ha deixat d'estar als reposiroris de Debian, però suposo que
han de servir perfectament els paquets d'Ubuntu 16.04 (xenial) per
l'actual Debian (stretch). Així podries crear una arrencada per USB de
FreeDOS, i al mateix volum USB ficar-hi els fitxers de l'actualització.

Si amb UNetbootin no te'n surts, amb dd pots ficar firectament el
FreeDOS en una memòria USB, tot i que del web només obtens l'arrencada
per l'instal·lador. Aleshores hauries de tenir una segona memòria USB a
on fer la instal·lació de FreeDOS com si aquest altre fos el disc dur de
destinació. Finalment copiar-hi el material que t'interessa, i acabar
arrencant amb la segona memòria USB per acabar de satisfer la BIOS
assedegada d'actualitzacions.

ReactOS em sembla el més fàcil perquè pots volcar directament la .iso i
ja tens una "Live" arrencable, però en alguns casos els actualitzadors
de BIOS no m'hi han funcionat.

En tot cas els actualitzadors de BIOS verifiquen versions i accés a la
BIOS, de manera que no et carregaràs res mentre no aturis l'ordinador a
mig procés.

I per últim recomanar-te que no facis gaire cas de les necessitats
corporatives de la ME de Intel, ja que es tracta d'un sistema operatiu
privatiu paral·lel que serveix a aquesta empresa com a porta al teu
ordinador i contra la teva privacitat.

https://www.eff.org/deeplinks/2017/05/intels-management-engine-security-hazard-and-users-need-way-disable-it

http://news.softpedia.com/news/intel-x86-cpus-come-with-a-secret-backdoor-that-nobody-can-touch-or-disable-505347.shtml

El 18/02/18 a les 20:08, Robert Marsellés ha escrit: