Actualització BIOS

Hola,

Explico els antecedents. Si no teniu temps, no continueu.

Tinc un "laptop" recent. Per curiositat, he passat a veure la pàgina web
del fabricant (MSI) i m'he trobat amb la sorpresa de que hi havia 1
actualització per la BIOS [1]. Mai havia tingut que fer rés a les
màquines anteriors i no em pensava pas que en menys d'un any ja hi
hauria problemes.

Tot i això, l'actualització de la BIOS a anat bé seguin les indicacions
[2]. Bàsicament es tracta de descomprimir l'arxiu i passar el binari a
una memòria USB i al reiniciar la màquina, anar a l'opció "actualitzar
bios" de la BIOS per llençar l'executable. No tinc molt clar què he
solucionat perquè per mi tot funcionava correctament. Ara ja està fet.
Cap problema.

Els dubtes m'han aparegut quant he descarregat l'altra eina a la que li
han donat el nom "Intel ME FW Update Tool" (enlloc de "BIOS" com a
l'anterior) i que segons la descripció és quelcom relacionat amb "Intel
Management Engine Critical Firmware Update for Security Vulnerabilities
(Intel SA-00086)".

Al descomprimir el fitxer ZIP com abans, OH, sorpresa! han començat a
aparèixer fitxers BAT, EXE, DLL, ... que, si no recordo malament,
corresponent a Win. A l'anterior no hi havia rés en aquests formats (era
un fitxer TXT amb indicacions de què fer i un binari sense extensió).

Buscant entre la documentació a la pàgina web de MSI he trobat una guia
de com instal·lar les actualitzacions de BIOS quan hi ha aquests tipus
de fitxers EXE i BAT [3,4]. M'ho he estat mirant i:

- la primera etapa és crear un USB auto-arrecable amb un programa que es
diu: "unetbootin",
- La segona part és el mateix que havia fet en el primer cas,
descomprimir l'eina (els fitxers Win) a la memòria USB (auto-arrencable
amb FreeDOS segons les fotos que donen) i executar el fitxer BAT que us
he dit abans.

Les preguntes són variades perquè vull estar-ne segur. Tinc entès que no
és gaire bo trastejar amb les BIOS:

1.- El fet que aquesta eina contingui fitxers BAT, EXE, ... significa
que únicament ho han de fer la gent que té Windows com a sistema
operatiu en aquest equip?

No sé si té relació però segons la pàgina web de MSI el meu model (GP62
7RE) sembla que està pensat per funcionar amb Win. Rés de Linux he
trobat. Tot i això, també l'oferien amb FreeDOS (bastant més barat!). Jo
vaig triar la segona opció perquè tenia clar que hi ficaria Debian.

2.- En cas negatiu, això d'unetbootin, funciona amb Linux? Hi ha alguna
eina similar per obtenir un USB amb FreeDOS?

3.- Relacionat amb el punt 2, m'he de buscar un ordinador Win per fer el
procés de generar un USB auto-arrencable com ho han ells a la guia [4]?
A la feina en tinc però ara és curiositat. Hi hauria alguna diferència
si uses una eina Linux per fer un USB auto-arrencable?

Moltes gràcies per haver arribat fins aquí, la propera trobada us dec
una ronda.

robert

[1] https://www.msi.com/Laptop/support/GP62-7REX-Leopard-Pro#down-bios

[2]
https://www.msi.com/files/pdf/Flash_BIOS_by_UEFI_BIOS_Setup_Utility_en.pdf

[3] https://www.msi.com/files/pdf/How_to_update_bios_en.pdf

[4]
https://www.msi.com/files/pdf/How_to_make_a_bootable_flash_disk_and_to_flash_BIOS_en.pdf

--
Robert Marsellés Fontanet | GnuPG keyID 20469B7F
mail: robert.cardenal@gmail.com