Re: (deb-cat) Detectar switch ethernet

__________
El 22/01/18 a les 10:32, Josep Lladonosa ha escrit:

> On 22 Jan 2018 09:30, "Narcis Garcia" <debianlists@actiu.net
> <mailto:debianlists@actiu.net>> wrote:
>
>     __________
>     I'm using this express-made address because personal addresses aren't
>     masked enough at this mail public archive. Public archive administrator
>     should fix this against automated addresses collectors.
>
>     El 21/01/18 a les 21:22, Josep Lladonosa ha escrit:
>     >
>     >
>     > 2018-01-21 11:06 GMT+01:00 Narcis Garcia <debianlists@actiu.net
>     <mailto:debianlists@actiu.net>
> [...]

Les velocitats o pèrdua de paquets crec que dependria exclusivament de
la qualitat dels cables, longituds i velocitats de procés dels Switches
en qüestió, cosa que distorsionaria la deducció sobre el número de
passarel·les físiques.

Cada «endoll» de xarxa deu estar associat a un xip (el de la NIC en el
cas d'un ordinador, i un altre en el cas d'un Switch) i aquest xip deu
ser el què deu negociar la velocitat (com 10/100/1000mbps) i deu fer de
repetidor per a què la comunicació segueixi pel següent endoll de xarxa.
Això vol dir que Ethernet deu incloure un protocol d'enrutament de la
mateixa capa, relacionat amb el camí que espera seguir una petició.

He vist que el «mii-tool» només permet consultar la pròpia NIC, res
relacionat amb el següent salt.
Intueixo que ningú es deu haver posat a publicar utilitats per fer
comunicacions de la capa Ethernet, i a GNU/Linux es deu delegar tot al
maquinari, esperant que la cosa «just works».