Re: (deb-cat) Detectar switch ethernet

On 22 Jan 2018 09:30, "Narcis Garcia" <debianlists@actiu.net> wrote:
__________

El 21/01/18 a les 21:22, Josep Lladonosa ha escrit:

> <mailto:debianlists@actiu.net>>:
>
>     Parlo de «salts» d'enllaç, del protocol ethernet.
>     adreça IP ni són configurables per programari. Només fan de «lladre»
>     ethernet per unir cables d'una xarxa física i fer de repetidor del
>     transit IP.
>     Que jo sàpiga, aquests Switches tampoc no porten adreça MAC.
>

> Aleshores, des de linux, amb arp -a podràs veure les adreces MAC de les
> destinacions finals... Dels commutadors no gestionables (no porten MAC)
> no en podràs veure cap, d'adreça. Dels gestionables (amb MAC i que
> [...]

Gràcies; ens hi acostem molt lleument, ja que, he mirat lldpd i sembla
que és un servei que s'anuncia i «guaita» altres protocols de routers
GESTIONATS, és a dir, amb adreça MAC i tal.

Això ja t'ho deia jo d'entrada xD

Jo vull anar a una capa inferior, per poder detectar, per exemple, si
entre un ordinador i un altre hi ha 1 Switch o 2, encara que siguin
aparells de 20 €.

El que se m'acut és aleshores entrar en anàlisi de la transmissió tot mirant temps. Potser ho faria amb "iperf" mirant quines velocitats s'assoleixen i quin percentatge de pèrdua de paquets (udp, per exemple)...

Salutacions,
Josep