Re: Problemes de conexió eth0

administrator should fix this.
El 29/05/17 a les 13:14, Santi Moreno ha escrit:

> Això si que podria ser perque abans teniem ADSL i ara hem passat a
> fibra. Com podria seguir averigüar si el problema pot estar aquí?
> El curiós és que la conexió WIFI si funciona correctament amb el mateix
> equip.

- L'ordinador en qüestió es connectava directament (amb 1 sol tram de
cable) al router anterior? Segueix essent així ara amb el nou router?

- Quin dispositiu de xarxa fas servir exactament?
Ho pots mirar en una finestar de terminal executant:
lspci | grep -ie net

- També pots consultar altres coses sobre l'adaptador de xarxa que et
poden fer trobar problemes. Suposant que es diu «eth0»:
# Estat operatiu (em sembla que depèn de la IP):
/sys/class/net/eth0/operstate
# Velocitat d'enllaç (sense IP):
cat /sys/class/net/eth0/speed
# Si la velocitat simètrica és simultània (sense IP):
cat /sys/class/net/eth0/duplex

- Pots forçar per terminal l'assignació d'IP al dispositiu (suposant
eth0 també) i veure si esmenta alguna incidència:
sudo dhclient -v eth0

- Fas servir Debian estable (8)?