Re: Instal·lar Debian 9 de cero... Es recomanable encriptar les particions?

administrator should fix this.
El 21/06/17 a les 15:26, Alex Muntada ha escrit:
> Narcis Garcia:

> No hi estic d'acord. Això evita que el contingut de /boot es pugui
> modificar sense que el sistema operatiu hagi arrencat. Si tens el
> /boot en un disc extern, sense xifrar, no tens cap garantia que
> no hagi estat modificat.
>
> La diferència rau en què modificar un ramdisk i afegir un script
> que capturi la contrasenya és trivial i en canvi substituir el
> grub per un de diferent que faci el mateix no ho és gens. D'aquí
> que no estigui d'acord amb la teva afirmació.
>
> Ara bé, si vols tenir el /boot en un disc extern i també xifrat,
> [...]

Posats a distingir la dificultat entre manipular el /boot i el GRUB, (o
la confiança que es dispositi en EFI), hi ha una manera molt més segura:
L'arrencada externa en un CD-R. De ben segur que ningú no te la
modifica, i a partir de CD (que desbloquegi LUKS) saltes a l'inici
normal de l'ordinador.

És una llàstima que el mercat estigui arraconant la possibilitat de
gravar mitjans de només lectura.