Re: systemd i la mare que el va...

El 18/12/14 a les 13:18, Jordi Mallach ha escrit:
> El dc 17 de 12 de 2014 a les 12:47 +0100, en/na Ricard Pradell va
> escriure:
>
> En un intent d'evitar que el FUD anti-systemd s'escampe també per una
> llista generalment civilitzada com aquesta, només diré que el paquet
> systemd conté _64_ binaris diferents. En contrast, util-linux conté 72.
>
> Així que millor dir "systemd, un programa que trenca la filosofia UNIX
> amb 64 binaris que fan cadascú una cosa distinta".
>
> Quant a imposar res, és molt senzill: s'ha dit per activa, passiva i
> fins avorrir, que Debian mantindrà suport per alternatives a systemd,
> [...]

No estic en condicions de fer una valoració objectiva sobre si sysv o
systemd, tot i que tinc dos ordinadors a Jessie, un sobretaula amb
systemd i un portàtil amb el sysvinit tradicional, i cap dels dos m'està
donant problemes a nivell d'usuari.

Però sí que vull apuntar que l'entrada de systemd s'ha gestionat, des
del meu punt de vista, d'una forma una mica matussera, que és la que
penso que ha acabat generant bona part de la polèmica. A més, alguns
encara recordem el nyap de NetworkManager a Lenny, que els mantenidors
de GNOME el van fer entrar amb calçador i usant KDE era un caos de fer
anar, l'altre tema és com s'arribava a colar com a dependència.

Aquí ha passat una mica el mateix, jo ho vaig viure amb CUPS que de cop
i volta per resolució de dependències m'exigia systemd. No li trobava
sentit, i vaig estar temps amb el paquet congelat a testing fins que la
cosa es normalitzés amb systemd-shim, que per altra banda cada dos per
tres tenia les dependències trencades i feia saltar de nou tot el
systemd cap a dins.

Fins i tot ha fet falta una resolució del comitè tècnic per arreglar
aquesta imposició i permetre correctament que systemd no s'instal·lés
substituint sysvinit a la mínima que el paquet d'un servei començava a
donar suport als dos sistemes d'arrencada.

I sí, ja sé que hi ha una altra resolució que diu que el sistema d'init
per defecte a Jessie serà systemd, però això no vol dir posar pals a les
rodes per a sistemes alternatius, de la mateixa forma que es pot tenir
Debian amb KDE tot i que l'escriptori per defecte sigui GNOME.