Re: systemd i la mare que el va...

Hola,

2014-12- 7, 19:37 (+0100); Ricard Pradell escriu:
> A pesar del títol, encara estic disposat a donar a systemd el benefici del
> dubte. No tinc un perfil tècnic, o sigui que no entenc massa les raons a
> favor i en contra que veig per internet. Agrairia molt si algú m'expliqués
> amb llenguatge planer què significa systemd, i per què val la pena
> utilitzar-lo, si és que la val.

Jo tampoc sóc tècnic, però pel que tinc entès en un principi el systemd era
una versió alternativa de l'init de System V (l'init tradicional de Debian i
la majoria de distribucions).  L'avantatge era que systemd permetia executar
els processos en paral·lel, amb la qual cosa es reduïa el temps d'arrencada.
Després van anar afegint altres coses, des d'un servidor de sincronització
horària, o un sistema alternatiu de logs, fins a un mètode propi per
configurar el nom de xarxa de l'ordinador.  Al final, systemd s'ha convertit
en una mena de conglomerat inextricable de programes que pretenen substituir
altres programes que feien tota mena de funcions diverses.

Personalment, els suposats avantatges del systemd (no en conec cap, passar
d'arrencar en 4 segons a 3 no ho considero un avantatge) no em compensen els
maldecaps que comporta canviar el sistema d'arrencada.  D'entrada has
d'aprendre tot un sistema nou de fer les coses.  Ni tampoc m'agrada
l'actitud dels desenvolupadors, que fan tots els possibles per obligar als
usuaris a utilitzar el seu software ens agradi o no.  Quan vaig trobar el
primer bug (l'ordre shutdown no apagava l'alimentació) vaig decidir que ja
n'havia tingut prou de systemd i vaig tornar a l'init tradicional.

> Crec que els del fork estan fent una campanya de crowdfunding per tirar
> endavant el projecte. Vaig a buscar la pasta.

LOL

No confiaria gaire en aquest fork.  Jo crec que al final s'imposarà el
sentit comú i el systemd serà opcional.

De moment a Debian pots seguir amb l'init de System V.  L'únic que has de
fer és desinstal·lar systemd-sysv i instal·lar els paquets systemd-shim i
sysvinit.  D'aquesta manera s'instal·len algunes parts inofensives del
systemd (4 llibreries que necessiten alguns programes), però manté l'init
tradicional (System V).

Salut.