Re: pregunta backup encriptat

A 2013-07-10 09:09, Alex Muntada escrigué:

<alex@probeta.net>:

  7za u -mhe=on -mx=0 -pcontrasenya /media/USBDISK/docs.7z
/home/pepito/docs -xr@exclosos.txt

Compte! Posar les contrasenyes al shell sempre és una mala idea: no
només queden guardades al history sinó que si qualsevol altre usuari
fa un ps pot veure la contrasenya en clar.

Pels backups xifrats jo també utilitzo discs externs amb LUKS, tal com
apuntava en hubble.

--
Alex Muntada <alexm@alexm.org>
http://alexm.org/

Gràcies,

puc substituir la comanda per que em demani sempre la contrasenya,

7za u -uq0 -mx=0 -mhe=on -p /media/USBDISK/docs.7z /home/pepito/docs -xr@exclosos.txt

però en realitat l'script per fer la còpia de seguretat només està al meu ordinador personal a casa. No l'utilitzo fora d'aquí.

De moment la meva prioritat ha estat xifrar una part del meu disc dur extern que contenia dades personals per si un dia el perdo. He fet un esborrat amb 0's de l'espai lliure per a que no es poguessin recuperar fitxers personals esborrats. Ara tinc un fitxer de 5Gb amb dades personals encriptades amb AES256, i 350Gb de dades no personals sense encriptar.

Per extreure un fitxer personal del disc dur, per sort a dos centenars dels ordinadors de la feina està instal.lat el paquet "p7zip-full", i per si algún dia em toca estar a un Windows porto a sobre el programa 7zip portable

La meva següent prioritat és encriptar la meva partició home a casa amb aquests métodes que m'heu explicat (-mai se sap quan entrarán a robar-), i al setembre experimentaré i faré el canvi de encriptar amb un compresor a encriptar amb LUKS. Segur que us tornaré a preguntar dubtes.

Eps! gràcies per la teva xerrades l'altre dia a Sudoers Barcelona, van ser molt interessants. Era la meva primera visita a sudoers.

  http://sudoers-barcelona.wikia.com/