Re: té sentit fer una partició boot separada?

El Dimecres 6 Febrer 2013 01:51:13 Orestes Mas va escriure:
> [...]
>
> I no hi ha res més emprenyador que quedar-te sense espai a la
> partició arrel, sobretot si no tens LVM, perquè quedes bastant lligat
> de peus i mans per la mida fixa de les particions. Una de les poques
> solucions que tens és crear un fitxer gran a la partició on hi ha
> espai, fer-lo aparèixer com a disc amb "losetup", formatejar-lo i
> muntar-lo sobre algun directori de l'arrel on calgui espai (per
> exemple /var/cache/apt)

Jo m'hi vaig trobar quan vaig instaŀlar localment una rèplica d'una base
de dades d'un client de la feina que m'ocupava tot l'espai de la
partició arrel. Vaig optar, i encara ho tinc muntat així, per fer un
enllaç simbòlic de /var/lib/postgresql a /home/postgresql. És més
flexible que l'alternativa del losetup, ja que per un costat em permet
que Postgres creixi més del que hauria previst inicialment i alhora no
malbarato espai lliure si disminueix l'espai que demana la BD.

Tornant al tema inicial, jo tenia entès que el sentit de tenir /boot
separat era per muntar-lo sempre en mode de només lectura per seguretat
a servidors. Jo ni tan sols recomanaria separar /home als nouvinguts,
al cap i a la fi no dóna cap seguretat addicional a accions altament
destructives com "rm -rf /" i si casca el disc, casca amb totes les
particions. Després si un fa coses més estranyes com tenir dues
particions arrel (una amb lenny[1] i una altra amb wheezy) sí que és
útil tenir /home separat i compartida, vigilant bé permisos i sobretot
userid's.

[1] oldstable més que caducada, ho sé, però encara té KDE3 i hi estic
massa acostumat, sóc més àgil treballant-hi.

--
Atentament,

Eloi Notario.