Re: [OT] ela geminada

El ds 28 de 12 de 2013 a les 15:25 +0100, Ernest Adrogué va escriure:
> Jo no ho conec tan bé com tu, però sempre que m'ho he mirat una mica arribo
> a la conclusió que és un problema que no té solució.  O més aviat, que la
> única solució és eliminar directament el concepte de ela geminada.  Encara
> que la gent la pronunciés (cosa que no acostuma a ser el cas) , tampoc passa
> res si utilitzem una única lletra per representar més d'un so, ja passa amb
> altres lletres.
>
> Algú s'apunta a una campanya per demanar a l'Institut d'Estudis Catalans que
> eliminin aquesta lletra?  Si no haurem de viure per sempre més amb el dilema
> [...]

Colegi, paralel, elipsi, alucinar, solicitud...
Més simple, pràcticament la mateixa pronúncia, un idioma més fàcil
d'aprendre a les aules...

Si la llengua s'utilitzés com el que ha d'ésser, una eina de
comunicació, i no com un instrument polític o un pseudollibre
d'història, fa temps que hauria desaparegut la ela geminada. Però és un
tret diferencial i nostre, com la ñ per als espanyols; un defecte del
què ens sentim orgullosos.

Jo eliminaria la ela geminada, però mentre la llengua sigui la pròpia
d'uns quants països, haurem d'aguantar. Quant a campanyes, Joan, al
diccionari veig l·l L·L. És aquesta la postura oficial de l'IEC?

Not a valid pgp signature, but who cares?