Re: us funciona l'opció nodeadkeys?

El dia 28 desembre de 2013 15.25, Ernest Adrogué <nfdisco@gmail.com> ha escrit:
Jo no ho conec tan bé com tu, però sempre que m'ho he mirat una mica arribo
a la conclusió que és un problema que no té solució.  O més aviat, que la
única solució és eliminar directament el concepte de ela geminada.

o canviant-ne/fixant-ne la codificació, però una cosa així només es pot fer amb un estat al darrere. I sent conscient del cost de migració que té i les incompatibilitats que es generen. Per exemple, al romanès van canviar la codificació de dues lletres  perquè la original que va definir Microsoft als 80 no s'ajustava al que tocava. Entre altres coses, ha calgut un manament de la Unió Europea per a forçar a Microsoft que apedaci el Windows XP, i tot això... encara tenen problemes d'accedir als caràcters nous, un drama.

http://en.wikipedia.org/wiki/Romanian_alphabet#Comma-below_.28.C8.99_and_.C8.9B.29_versus_cedilla_.28.C5.9F_and_.C5.A3.29

En un futur Estat (Independent) Català, caldria regular això. Valorar pros i contres de cada una de les codificacions actuals (o si se n'ha de crear una de nova, però ho dubto), triar-ne una, garantir que el glif estigui en tots els tipus de lletra i en les bases de dades oficials, i gestionar-ne els problemes associats. En la meva opinió, des del món del programari lliure em sembla que és una tasca on podem ajudar, però és excessiva i podem fer més mal que bé ja que no podem gestionar en tota la seva plenitud (bases de dades, regulacions...)

Algú s'apunta a una campanya per demanar a l'Institut d'Estudis Catalans que
eliminin aquesta lletra?  Si no haurem de viure per sempre més amb el dilema
de si escriure ŀl o l·l.

hehehe, amb mi no hi comptis, :D Jo ho tinc clar. Si no saps el que fas o en cas de dubte: l·l (la de 3, la de sempre).

A tot aixó, tornat al tema original... el nodeadkeys permet accedir a la "l·" amb la combinació que indicava al primer missatge? Maj+AltGr+- seguida de L.

Joan Montané