Re: Formats de llibres electrònics

Hola Robert,

2012/3/8 Robert Marsellés Fontanet <robert.cardenal@gmail.com>:
>  Estic estudiant la possibilitat d'adquirir llibres en format
> electrònic. No ho he fet mai abans i, pel que he vist, encara no hi ha
> un format estàndard definit i consensuat. Cada
> editorial/venedor/botiga/... ho fa amb el seu format propi i, al mateix
> temps, intenta vendre també l'aparell per llegir-lo.

Formats ni ha la tira, però et recomano epub i fb2.

>  En el meu cas particular, l'editorial diu que per llegir els llibres
> necessito, evidentment, Win o Mac + descarregar-me el software d'Adobe
> ja que utilitzen una protecció DRM però el format és .epub, crec.
> Concretament: l'Adobe Digital Editions reader.

Crec que hauries de fugir de qualsevol protecció de llibres amb DRM,
ja que sempre viatgen de la mà d'un lector concret.

http://mako.cc/copyrighteous/20120306-00

El pitjor que pot passar a la compra d'un llibre es que després
d'haver fet una inversió no li puguis deixar llegir als teus familiars
o amics, tal i com segurament fas amb el de paper.

No hi ha massa varietat on comprar i molt menys si és en català, però
he trobat un enllaç, on diuen que tenen llibres sense DRM:

http://www.bdebooks.es/

Segurament hi ha més llocs, però per començar, és un bon punt de partida.

--
Javier