Re: GNOME 3: com evitar-lo?

No fa gaire vaig demanar ajuda a la llista precisament després de fer el pas
de deixar l'estancament on m'havia instaŀlat, després de viure uns quants anys
feliç a Lenny i tement el gran canvi de KDE4. Canvi que lamento però que per
sort vaig tenir la prudència de fer en una partició nova, així que encara avui
faig servir l'antiga per treballar i quan plego em dedico a posar-me-la al meu
gust, si bé ja me n'estic cansant.

Estava per tirar la tovallola com la Mònica, feliç ella quan em va conèixer i
veure que era del clan d'en Konqui :-) i m'estava plantejant passar a GNOME
fins que em trobo amb tot això. Aleshores he recordat que aquesta cosa ja la
vaig provar en un miniportàtil que vaig haver d'usar durant dues setmanes per
treballar perquè se'm va espatllar el meu. Dues setmanes de pantalla petita,
teclat incòmode i perdre cinc minuts per trobar com engegar qualsevol
aplicació, que a més no era cap de les que coneixia. La meva productivitat a
fer punyetes, que al final es va mig salvar en un període de "vacances
forçades", també perquè em sobraven dies i s'acabava l'any.

Vista la situació, per ara em quedo amb KDE4 i miraré algun altre escriptori
d'aquests lleugers, lxde veig que arrossega unes quantes dependències de GTK+
i GNOME, n'hi ha algun recomanable que estigui basat en Qt?

No sé si en el cas de GNOME hi haurà més sort i existirà massa crítica
suficient com per mantenir un fork de la versió 2, per a KDE ja és massa tard.
D'acord que el programari lliure permet la llibertat per fer-ho en qualsevol
moment, però l'esforç que suposa mantenir en sincronia els avenços d'una línia
de desenvolupament avançada i aplicar-los a l'antiga poden ser molt
importants, avui mateix m'hi he tirat 4 hores a la feina en un trasllat
d'aquests.

L'opció de quedar-se eternament a Lenny pels KDEers i Squeeze pels GNOMErs
doncs home, està bé els primers mesos però a mesura que passa el temps tens
que el món et fa la punyeta. Sense anar més lluny, l'aplicació web estrella de
la meva empresa (moment spam: gestor de projectes amb llicència GPL)
funcionava perfectament amb Konqueror tot i no estar explícitament suportat, a
dia d'avui que ha passat a basar-se fortament en AJAX el navegador de KDE3
peta amb una violació de segment a la primera de canvi. Culpa, de les dues
parts: un que no hauria de petar, l'altre que hauria de ser més accessible per
a tots els navegadors (ai Mònica, si veiessis els disbarats que he arribat a
teclejar...). Ara haig de tirar d'Iceweasel, i 3.5 que ja està una mica
velleta.

El resultat és que no puc evitar KDE4, tot i que per ara segueixo amb l'antiga
per questions de productivitat, si vull seguir amb KDE. I si GNOME deixa de
ser una alternativa viable, doncs tocarà adaptar-me sí o sí (KDE4 no és tan
terrible com GNOME3) o passar a un tercer.