Em falla el so al flash dels navegadors però no a la resta...

Hola,

Fa uns dies a un equip nou amb una tarja de so intel integrada que em donava pel sac (a l'ubuntu, i després al debian que li vaig posar al costat, però no al windows, as usual) li vaig afegir una tarja de so Sweex al PCI de la placa base i, com era d'esperar, la va reconeixer i ja tinc so als dos linux... Benne...

Però, ara rresulta que mentre a l'ubuntu no tinc problema, al debian, que és el SO que m'agradaria que s'usés en aquell equip, funciona el so a les aplicacions rhythmbox, vlc, etc. però no a les webs en flash (en cap navegador: epiphany, firefox ni chromium). De fet, d'entrada el que ja no rulava era el flash (amb gnash de la debian estable nova), que ja ho trobo lamentable, i per sol·lucionar-ho vaig tirar de opció fàcil, que és instal·lar el flash de Macromedia.

Jo suposo que el problema del so, per tant, està relacionat amb el flash, i que aquest suposo que deu "agafar" la tarja de so per defecte, la intel.

Llavors, el meu dubte és:

- puc canviar la tarja de so que usa el flash? Com?
- puc directament "desactivar" la tarja de so intel perquè el sistema només vegi la Sweex?

Salut!

--

Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la pena viure'l"
A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi