Re: Port que canvia cada vegada que reinicie, que dimonis hi ha funcionant ahi????

És el dimoni del Remote Procedure Call, es a dir Crides a Procediment Remotes. Aquest dimoni no es pot aturar ja que algun dels serveis locals en poden dependre, tampoc he vist enlloc que poguessis fer-ne un binding al 127.0.0.1 per a que només acceptés conexions del localhost.

Per a poder tancar la màquina et recomano fer servir l'iptables. iptables son una série de regles que configuren la transmissió de paquets des de, cap a i a través de la teva màquina. I es pot fer servir entre d'altres per configurar un tallafoc simple i extremadament segur. I el millor de tot és que no és un dimoni que consumeixi recursos, sinó que són unes regles que aplica el kernel a la hora de fer anar al xarxa, de manera que el seu rendiment és altissím i el seu cost pràcticament nul.

Adjunto l'escript que jo faig servir. El tinc a /etc/init.d i el tinc instal·lat al rc.d per a que s'executi quan arranco la màquina. Jo treballo des de un portàtil i tant faig servir conexions a la LAN de casa, com a wifi's publiques com em connecto a través d'un llapis USB, en qualsevol dels casos, he provat de fer-me atacs a mi mateix des conexions externes i sempre ha funcionat perfecte.

L'iptables és altament configurable i té milions de possibilitats, la que jo passo, n'és només una de molt simple. Una cosa, si no fas servir SMB a la teva xarxa (es a dir si no comparteixes res amb màquines windows) pots comentar la línia:
/iptables -A INPUT -p udp -s 192.168.0.0/28 --sport 137 -j ACCEPT/
Per contra si has de fer servir SMB tingues en compte de canviar en aquesta línia la adreça i màscara de la teva xarxa que jo desconec. El que sí que és segur és que la màscara serà si no la tens canviada per alguna raó especial /24 (jo faig servir /28 per raons especials).

Si prefereixes fer servir assistents, busca en l'aptitude/synaptic per iptables i veuràs que hi ha un bon grapat d'scripts.
#! /bin/sh
### BEGIN INIT INFO
# Provides:          iptables
# Required-Start:    $networking
# Required-Stop:
# Default-Start:     2 3 4 5
# Default-Stop:      0 1 6
# Short-Description: Simple Firewall
### END INIT INFO
#
# Author:	Sergi Casbas <sergi.debian@qscsoft.net>
#
# Script de firewall basic per a filtrar el trafic amb l'iptables.
# Note: Comments are in Catalan, if you need a translation, email-me.

# Netejem totes les taules i cadenes d'usuari definides previament. Aixo
# s'executarà en tots els casos tant a l'activació com a la desactivació.
iptables -F

case "$1" in
  start) echo "Starting iptables firewall."
	# Establim directiva restrictiva per no deixar entrar/passar trafic.
	iptables -P INPUT DROP
	iptables -P FORWARD DROP

	# Permetem per defecte tot el tràfic sortint.
	iptables -P OUTPUT ACCEPT

	# A la interfície localhost li deixem passar tot el tràfic.
	iptables -A INPUT  -i lo -j ACCEPT
	iptables -A OUTPUT -o lo -j ACCEPT

	# Permetem la entrada de connexions ja establertes o relacionades.
	iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

	# Permetem el tràfic UDP necessari per a SMB dins de la LAN domèstica.
	iptables -A INPUT -p udp -s 192.168.0.0/28 --sport 137 -j ACCEPT
	;;

  stop)	echo "Stopping iptables firewall."

	# Obrim tot el trafic.
	iptables -P INPUT ACCEPT
	iptables -P OUTPUT ACCEPT
	iptables -P FORWARD ACCEPT
	;;

  reset)
	$0 stop
	$0 start
	;;

  force-reload)
	$0 reset
	;;

  *)
	echo "Usage: $MYNAME {start|stop|reset|force-reload}" >&2
	exit 3
	;;
esac

# Si cap dels casos anteriors ha fet una sortida dolenta sortim ok.
exit 0