iceweasel usa notepad per obrir fitxers de text

Hola,
m'he adonat que fent doble-click als fitxers de text a la pantalla de baixades de l'iceweasel m'obre el notepad (amb el wine)
a les preferències està com a aplicació per defecte ( http://img19.imageshack.us/i/iceweasel.png ) i no veig la manera de canviar-ho.
al sistema tinc definit el kwrite com a aplicació per a aquests fitxers:
~$ xdg-mime query default text/plain
kwrite.desktop
em passa el mateix a tres pc diferents, tot i que s'ha de dir que a tots hi ha l'iceweasel instalat des dels repositoris de mozilla.debian.net (3.6.15)

algú sap com canviar aquest comportament tan molest?