Re: netbooks

El Wed, 18 Feb 2009 13:29:17 +0100
hubble <hubble@flashmail.com> va dir:

> Doncs moltes gràcies a tots, em quedaré un 901 (20GB SSD i l'intel atom n270) que li compraré al meu vei de la botiga d'ordinadors, que si fa o no fa ho deixa a 246 amb iva i tot inclós, penso que em podria estalviar algo por ahí, pero crec que no gaire, i si tinc cap queixa li puc cridar pel carrer i assenyalar-lo amb el dit  :)
>
> ara a esperar que arribi (24h) i buscar un anclatje per la bici i fer-me un "mapejat" de les wifis del meu poble :)   (ay no! que ara li diuen ciutat! jajajaja)

Be, finalment va arrivar. Portava un linux instalat, crec que es deia lumpix, va durar molt poc, el temps a notar que no portava una consola. Hem vaig baixar una desde la web d'asus, però despres em demanava una contrasenya de root que no sabia, total, m'en vaig anar a buscar una elive+compiz (http://www.elivecd.org/Download/e17-compiz aquesta noia queda mes respectable que jo :), vaig fer un usb i en un plis plas m'el vaig instalar, total, per a que volia aquell linux sense consola?. Fer un Ctrl+Alt+O o un Ctrl+Alt+D és una pasada :)

Haig de dir que ni es tan dificil com podria semblar ni tampoc tant facil :)
L'idioma en català esta soportat gracies a la traducció del marc furtí per l'elive (jo tambe col·laborare una mica si puc).
El conector de wifi es una mica massa petit, me l'he camviat pel wicd, i jastá poca cosa més.
Ve amb l'aircrack i aquestes coses per si ho vols fer servir.
Pots afegirli els sources de la lenny, perds l'assistent de connexió a xarxes, però com que m'agrada més el wicd doncs no perdo res.

La wifi funciona perfectament, encara que comparada amb la meva atheros pcmcia es bastant limitadeta en quant a potencia, pero que li farem.
El bluethoot aquest també funciona be, al menys per a rebre desde l'ordinador, si vols més ja t'ho farás.
Les 5 hores de bateria les supera, encara que no he monitoritzat amb un cronómetre, hauria d'arrivar a les 7 però no tinc tant de temps per a fer aixó :)
Al no tenir disc dur doncs em semto aliviat de no tenir que tenir tanta cura pels sotracs.
La velocitat dels SSD es tan bona com la d'un disc dur, no noto gaire la diferencia a nivell usabilitat.

SOLAMENT UNA MANCANÇA: no se fer servir la webcam. Solament se fer-la funcionar (be, és un dir) amb el amsn (ja veus tu per a que vui l'amsn :), he provat amb motion i sí, es veu, pero una interficie web serveix per a fotos, pero no per a veure estil video.
El gqcam peta (no arrenca la camera ell sol),
El chesse peta ell solet als pocs segons
el camstream no ensenya cap imatge, ...

Un bon manual de com fer aquestes coses m'estaria be si conexeu de cap. (el mmòdul és el de uvcvideo)

Si algu juga amb la camareta que m'ho digui, m'agradaria poder veure'l estil video (no imatge a imatge) i si pogues ser enviar-ho per streaming

Ah i si algu sap a on venen les plataformes per agafar el eeepc als manillars de les bicicletes que ho digui, que no tinc tant de temps per a fer-me un :)

aqui una imatge de com va quedar:
http://incongruencies.blogspot.com/2009/02/crear-un-live-pendrive-usb.html

> apa,
>
> i gracies

/ gpg --keyserver pgp.mit.edu --recv-keys 2E402485 \
\_________________________________________________ /
     \
   ~~    ~~
   Registered user num. 368051
   and did not take anything above.
------
1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 |41d