Re: RV: Desconfigurat el Xwindows

A Dissabte 23 Febrer 2008, Daniel Elias va escriure:
> Es va resolent el problema. Si més no, ara ja puc treballar amb entorn
> gràfic des de Linux.
>
> Després d'una recerca internètica, he posat el valor '127.0.0.1:0' a la
> variable $DISPLAY; després d'això, engego el sistema i quan em trobo a
> la pantalla alfanumèrica que em demana usuari i password entro amb el
> meu usuari, teclejo l'ordre "startx" i se m'obre una pantalla gràfica
> des d'on puc anar treballant. En canvi, amb les mateixes condicions,
> l'ordre "gnome-session" em dona l'error del cannot open display.

> [...]

Jo de tu no seguiria aquest camí, perquè és posar pegats que després et poden
donar problemes a l'hora d'actualitzar, etc.

A veure: "startx" és per arrencar les X de forma manual, i tu el que vols és
que arrenquin de forma automàtica i et presentin una pantalla de "login" en
mode gràfic.

Si t'arrenquen les X amb "startx", no veig perquè no t'han d'arrencar les X
automàticament. Fes una cosa: des del terminal del sistema, fes-te root (amb
l'ordre "su") i llavors executa el següent:

/etc/init.d/gdm restart

Això t'hauria de portar a un login gràfic. Pots commutar entre l'entorn gràfic
i la consola amb Alt+Ctrl+F1 i Alt+Ctrl+F7.

En funció del resultat, fes el següent:

A) En cas que NO t'engegui l'entorn gràfic, cal veure perquè. Una molt bona
pista la donen els "logs" de les X, o sia que escriu un altre missatge a la
llista adjuntant el fitxer /var/log/Xorg.0.log

B) En cas que SI t'engegui l'entorn gràfic, aleshores cal fer-ho permanent
(per algun motiu se t'haurà desconfigurat). Com obre un terminal (o ves al
d'abans), fes-te root (si no ho ets ja) i tecleja:

update-rc.d gdm defaults

En principi, això hauria d'arreglar el problema. Si no és així, torna a
escriure.

Salut.

Orestes.

A veure,