Re: Seguretat en un servidor apache local

Una: Fer que l'apache escolti només per a 127.0.0.1
Dues: No mapejar el port 80 del router
Tres: iptables -I INPUT -p tcp --dport 80 -i eth0 -j DROP

Lo que no entenc és això que dius de "La meva idea seria aconseguir que el
port 80 acceptès tràfic d'entrada però no de sortida.". De què serveix que
accepti peticions si no el deixes respondre? Suposo que deus voler dir algo
com "La meva ideia és que el port 80 accepti peticions locals però no
remotes". Per això, després d'haver fet el punt Tres, pots afegir

iptables -I INPUT -s 192.168.0.0/16 -p tcp --dport 80 -j ACCEPT

D'aquesta manera acceptarà peticions de la xarxa local (192.168.0.0/16) i
localhost (no és eth0), les demés les refusarà.

Si la màquina té dues ethernets, una per local i una per remot, amb la
opció -i ethX pots discriminar lo que et ve per una o per l'altra.

L'iptables té moltes més opcions, però amb aquestes poques n'hauries de tenir
més que suficient per a filtrar-ho correctament.

El Thursday 06 September 2007 00:34, ilion1250 va escriure:

--
:: Jaume Sabater

  argus.net TECNOLOGIA CREATIVA
  "creant en la web des de 1995"

  www.argus.net | tel: 932 92 41 00 | fax: 932 92 42 25 | info@argus.net
  Avgda. Marquès de Comillas, 13 (Poble Espanyol) | 08038 | Barcelona