Xen i les màquines virtuals

Hola,

primer disculpar-me pel pseudo "crosposting" però no he tingut resposta a
caliu, doncs ho pregunto aquí.

M'estic plantejant provar això del Xen en algunes màquines que administro. Em
plantejo una qüestió que no tinc gaire clara. Entenc els conceptes (o ho
crec) dels domini0 i el dominiU però alhora de posar-ho en marxa no sé que
fer. M'explico:

a) topologia amb una màquina que fa de router + firewall connectada a internet
(típica configuració Adsl/cable)

b) topologia amb una màquina dintre d'una xarxa privada que surt a internet
mitjançant un router/firewall/modem (habitual configuració Adsl)

c) topologia amb una màquina amb ip pública però protegida darrera d'un
firewall que talla tots els accessos des de fora del subrang d'ips (entorn
coorporatiu, per exemple universitat)

em plantejava instal·lar a aquestes màquines el Xen. Aleshores el dubte que
tinc és:

- posar com a domini0, la màquina de dintre de la subxarxa, protegida, etc i
com una màquina virtual d'un dominiU el firewall/router i redireccionar el
que cregui convenient,  o

- posar com a domini0 la màquina que està fora de ma subxarxa amb el
firewall/router, etc i les de dominiX com a internes de la subxarxa

Què és el més convenient?

Gracies,

Leo

--