Re: Nvidia [cotxina]

El Dilluns 27 Novembre 2006 13:07, vàreu escriure:

> Amb un "apt-cache show" veuràs les dependències. Segurament hi
> ha alguna dependència amb un paquet genèric com "kernel-image".
> Si tens un kernel compilat "a mà", l'apt-get no el veu i per tant
> insisteix a fer-te'n instal·lar un.

Avui m'hi he posat: ho he llevat tot, he posat el nvidia-kernel-source, no ha
demanat cap kernel (no hi és a les dependències, no se què feia abans), he
fet el de rigor

# m-a prepare
# m-a update
# m-a a-i nvidia
# aptitude install nvidia-glx

i no arrancava el xorg :(

Però aquest cop he perpetrat, per error (confusió de nº de versió), esborrar
el .deb que em funcionava d'/usr/src/   No podia tornar enrere.  Volia crear
un nou .deb amb la versió anterior del nvidia-kernel-source, però no he vist
com  fer un deb a partir del nvidia-kernel-source antic --cosa a investigar
en poder.

La qüestió és que no poder tornar enrere m'ha fet donar-li voltes, un una
prova ha estat

# rmmod nvidia

i ha funcionat!   Em pego cops de cap contra la paret o què? :)))

No recordo «reset» altres actualitzacions ni descarregar el mòdul com aquest
pic.

Problema resolt: el modul nou i l'anterior, en memòria, es pegaven bufetades.

> Jo últimament he tingut ATI's i nVidia's i tots dos són per
> l'estil. Jo diria que el de ATI és més "net", el pots desinstal·lar
> i t'ho deixa tot intacte com ho tenies, mentre que el de nVidia
> té una tendència a sobreescriure fitxers i carregar-se altres
> paquets.

Per això he insistit en la instal·lació via module-assistant, sembla prou
neta.

http://wiki.debian.org/NvidiaGraphicsDrivers > Use module-assistant

> Ara diuen que potser el futur està en Intel[1], tot i que no sé
> com està el tema. El que està clar és que la solució actual de
> drivers propietaris em sembla bastant dolenta, encara que potser és
> millor això que res.
>
> [1] http://intellinuxgraphics.org/

Sí, són els que es porten millor, sembla.  Ha coincidit que no he trobat cap
Dell amb Intel quan m'ha tocat comprar :(  Amb els portàtils és més fàcil
topar-ho: Intel® Graphics Media Accelerator 950 a molts.

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat

.