Una fàcil de WiFi: intel pro wireless 3945 gairebé funcionant

Hola, els últims mesos he estat utilitzant debian i seguint el fòrum, espero que no molesti a ningú que en el portàtil que m'acabo de comprar hi hagi posat una ubuntu 6.06.

La qüestió és que mai he hagut de treballar amb una targeta wire-less, i resulta que la que porta el meu portàtil està força documentada i fins i tot intel proporciona drivers per a linux.

Així que m'he posat en marxa, m'he descarregat tot el que m'havia de descarregar i quan estava fent uns makes i make-installs de cop em trobo que al meu ordinador, al costadet dels directoris que em va creant, ja n'hi ha uns amb noms similars. Aleshores sembla com si, per una cosa d'aquelles de la vida, el sistema CASI ha aconseguit fer funcionar la targeta per si sol, però dic casi, perquè em trobo coses com aquesta:

lo        no wireless extensions.

eth0      no wireless extensions.

sit0      no wireless extensions.

Però sembla que el kernel si que detecta la tarja (el driver que he descarregat té de nom ipw3945):
~$ lsmod | grep ieee80211
ieee80211              38952  1 ipw3945
ieee80211_crypt         6528  1 ieee80211
ieee80211_1_1_13       39880  0
ieee80211_1_1_13_crypt     7040  1 ieee80211_1_1_13

i a més sembla que el carrega bé:
$ dmesg | grep ipw3945
[17179585.724000] ipw3945: Intel(R) PRO/Wireless 3945 Network Connection driver for Linux, 1.0.5m
[17179585.724000] ipw3945: Copyright(c) 2003-2006 Intel Corporation
[17179586.688000] ipw3945: Detected Intel PRO/Wireless 3945ABG Network Connection

Aleshores potser se m'està anant la pilota recompilant el kernel i tal... La pregunta és:

¿Què haig de fer per comprovar si el kernel detecta la tarja i els drivers ja són a lloc? Hi ha comandes tipus ifup per a wifi?

Sé que la pregunta és una mica genèrica, en realitat el problema és que no trobo a google un manual de configuració genèric per a wifi-linux, sinó cosetes molt particulars per a la meva tarja, o el sistema operatiu aquest. Si em voleu passar algun link a algun how-to o manual de comandes relacionades amb wifi us ho agrairia molt

Moltes gràcies !!!
Salut!!!
Marc///