Re: ca_ES@ponenti

A Dimarts 16 Maig 2006 14:54, Lluís Gras va escriure:
> M'apunto al que diu en Paco,
> m'agrada llegir a la mida de font "xicoteta" tot i que al meu poble
> s'empra més aviat per referir-se a alguna mena de "Lolita" Nabokoviana

:D

He pogut veure que és bo després de comprovar els canvis a Mallorca abans i
després que s'hi veies la TV3.  No significa que es perdi la variant local,
però va be que s'entengui, sense problemes, el català transversal
tevetresenc.  Parlar amb accent principalenc no és el mateix avui que fa 30
anys, a Mallorca.  Ara no hi ha cap problema de comprensió.

A l'inrevés, que arribés una TV mallorquina a Barcelona (i afegitons), aniria
bé Just per avesar l'oïda i superar una situació que fa, per exemple, que
massa mallorquins amaguin la variant en viatjar al Principat.  Crida massa
l'atenció i esdevenen una mena d'atracció que fa recular els tímids :)

Posats a no poder escampar variants ni tant sols ens deixen lincar directe el
DCVB!  Per cert, suggereixo cercar-hi «follar» (http://dcvb.iecat.net) com a
exemple de l'evolució i dels molts sentits que pot tenir una paraula :D

El que val per televions i ràdios també serveix pel programari, part d'un nou
mitjà de comunicació important.

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat