Re: ca_ES@ponenti

Hola a tots i totes:

Ja fa temps també que vaig descobrir aquesta "novetat" als paquets Debian, i supose que deu ser una conseqüència directa del treball fet al Lliurex.

Després de llegir les vostres contestacions, algunes de les quals m'han semblat molt inocents, no per res sinó perquè són les respostes lògiques que farien gent que no té gens de mala llet, volia deixar-vos la meua opinió, la d'un valencià que ja ha passat moltes guerres ;-)

Puc estar enganyat, eh?, que conste...

La dreta valenciana és molt llesta. Ni s'ho podeu imaginar.
En aquest sentit, estan fent molt però que molt de mal a la llengua en tots els camps que us pugueu imaginar.

Un d'aquests camps és el de la informàtica.
Heu vist la traducció que han fet del Gnome a la distribució Lliurex??
Jo no estic en contra de la personalització, més bé al contrari. Pense que és una característica que enforteix a la nostra Debian.

El que passa que si de les moltes variants del valencià (no estic parlant ara del català, perquè variants del valencià n'hi ha...) es tria una que quasi ningú fa servir perquè l'única condició que s'ha posat és que es parega el menys possible al català, aleshores ja em sembla un poc desgavellat.

Un exemple per il·lustrar-ho: la paraula Afig. Evidentment a Riola, a Bonrepòs i Mirambell, a Dènia, per dir alguns, emprem Afegeix (pronunciat afegix...). Clar, optar per posar Afig en lloc de Afegeix a mi em sembla més el que he dit. S'ha de posar qualsevol cosa que no es parega al català...

Tenim la sort, així i tot pense jo, que als desenvolupadors del paquetari valencià per al Debian hi ha gent amb seny i que encara que tenen unes regles més o menys estrictes, dintre del poc de marge que els deixen, fan les coses com deuen. Però no és cap bogeria pensar que en un futur vegem quelcom així: val_ES@valencia UTF-8

No crec que siga duplicació d'esforços la localització del programari. Si ho fora, tan sols hi hauria l'anglés. Però espere que s'impose la lògica i no s'estiguen intentant altres coses... pel bé de tots.

En/na Lluís Gras ha escrit:
Bones !!!

Sense ànim de polemitzar, bé potser només una miqueta ... però ahir vaig
fer una instal·lació en mode "expert" ( apta per a tots els públics ) i em
va sobta trobar-me el ca_ES@valencia, definitivament m'estic fent gran
perque no acabo de veure-ho clar, potser vaig errat i hauria de fer cas
als vells del poble que diuen que "... tothom parli com pugui i si sap
escriure, millor !!! ..." en qualsevol cas a mi em dona la sensació de que
s'estant atomitzant els esforços de localització i això no pot ser bo. Per
més inri tot el tema sembla esperonat per voluntats polítiques amb
objectius poc clars.

I vosaltres que en penseu ?