Problema amb el locale

He instal·lat una Etch (gràcies pel consell, va detectar la placa eth d'un
Dell Pentium D 9150) que tot d'una va passar a Sid.   Vull dir que potser us
donaré un poc la tabarra, després de tants anys amb una cosa diferent --SUSE
O:)

Després d'instal·lar els paquets firefox i firefox-locale-ca, el programa
arrancava en català.  També tenia en català els missatges del sistema.

Me n'he adonat que el firefox havia deixat de funcionar en català.  Amb la
quantitat de coses que es posen amb una netinstall, no se exactament quan.

La qüestió és que he fet un dpkg-reconfigure locales, a la segona passa he
seleccionat ca_ES.UTF-8 i ha petat:

------------------------------
$ sudo dpkg-reconfigure locales
Generating locales (this might take a while)...
  ca_ES.UTF-8... done
Generation complete.
*** update-locale: Error: LANGUAGE ("ca_ES:ca:en_GB:en") is not compatible
with LANG (ca_ES.UTF-8)
------------------------------

No tenia seleccionat l'en_GB, no sabia d'on sortia la història.  A base de
grep amb l'/etc he vist que estava aquí:

------------------------------
benjami@itaca:~$ cat /etc/default/locale
#  File generated by update-locale
#LANG=ca_ES.UTF-8
LANGUAGE="ca_ES:ca:en_GB:en"
------------------------------

Després de molta prova no he encertat què podia posar a LANGUAGE, així que
l'he llevat i no petava.  El dpkg-reconfigure locales diu que els genera.
Però ara tenc:

[1]
------------------------------
benjami@itaca:~$ cat /etc/default/locale
#  File generated by update-locale
LANG=ca_ES.UTF-8
------------------------------

Més arxius relacionats:

------------------------------
benjami@itaca:~$ cat /etc/environment
#LANGUAGE="ca_ES:ca:en_GB:en"

#LANG=ca_ES.UTF-8

benjami@itaca:~$ cat /etc/locale.gen
ca_ES.UTF-8 UTF-8

en_US.UTF-8 UTF-8
------------------------------

(he afegit en_US pel que pugui ser)

Tot plegat significa els locale un poc enlaire:

------------------------------
benjami@itaca:~$ locale
LANG=
LC_CTYPE="POSIX"
LC_NUMERIC="POSIX"
LC_TIME="POSIX"
LC_COLLATE="POSIX"
LC_MONETARY="POSIX"
LC_MESSAGES="POSIX"
LC_PAPER="POSIX"
LC_NAME="POSIX"
LC_ADDRESS="POSIX"
LC_TELEPHONE="POSIX"
LC_MEASUREMENT="POSIX"
LC_IDENTIFICATION="POSIX"
LC_ALL=
------------------------------

M'agradaria que el sistema funcionés en català i tenir resolta la cosa dels
locale per programes que tiren d'ells.

Disculpau que no conegui gaire el tema.  Mai m'havia petat fins ara.  He
cercat entre els debinites de capçalera i no han vist cap cas com aquest.
Els més veterans no tenen /etc/defalut/locale.  Jo l'he esborrat i el torna a
crear com el veieu dalt, a [1].

Potser en una llista, on hi ha més casos... qualque idea?  Gràcies :)

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat

.