Re: Problema amb el locale

A Divendres 07 Abril 2006 16:51, vicent-a-vcubells.net va escriure:

> Efectivament, a KDE no??

Sí, però d'una altre manera.

Gnome i els programes GNU porten totes les traduccions, s'instal·la tot sense
dir res.  Ocuparien molt, però són comprimides i la compressió de text és
prou eficient --segur que hi ha maneres de no tenir-les totes, però no les
se; en el cas del Firefox es poden instal·lar els locale per separat, però no
en el del GNU.   Aquests programes (Gnome, GNU) miren el locale del sistema,
i segons vegin miren uns o altres arxius comprimits amb les traduccions.

Això vol dir que si el sistema està en català, tots els usuaris tenen el Gnome
en català.  Altres programes GNU també.  Alguns, no tots, tots tenen formes
de retocar el llenguatge: «no miris el locale del sistemà sinó això que està
configurat aquí», per això va tant bé el set-language-env que deies.

A una Mandrake 9 vaig veure que hi havia un arxiu .locale per cada compte,
cosa que el permetia anar per lliure de cop i per tots els programes, sense
tocar un per un allò que toca set-language-env.  Dubto que és una cosa que
hagin fet a can Mandrake, possiblement lo del ~/.locale va bé arreu --no ho
he provat, se m'acut ara :)

L'altre manera que deia del KDE és que cal instal·lar un paquet per cada
idioma. Després es pot escollir a la configuració del KDE.  Que en el fons és
el mateix que els altres programes: una forma d'alterar allò que diuen els
locale del sistema.  Però no tens un KDE d'entrada en l'idioma del locale del
sistema, sinó en anglès sempre.  Això no passa amb Gnome.

Rectifiqueu-me si no és ben bé així, és una cosa que he anat veient a base
d'instal·lacions de GNUs, Gnomes i KDEs en diferents distros, però sense
aprofundir gaire, hi ha un bon berenar :)  Per exemple, em demano si usar el
set-language-env no pot confondre'ns a l'hora de saber quin locale realment
tenim al sistema, una cosa que regirà molts programes que no aniran en la
llengua que toca, tenint un petit garbuix entre programes traduïts.

--
Benjamí
http://blog.bitassa.cat

.