Problemes greus amb la sid. Comportament estrany de Gnome 2.10

Hola a  tothom,

Faig servir Gnome 2.10 i debian sid/unstable. Doncs bé, en tractar d'instal·lar el LyX 1.3.6 (que no s'actualitzava automàticament), m'obligava a fer coses rares, com traure el rosegarden4 i plugins com el djvulibre. La qüestió és que després de la instal·lació del LyX tot ha començat a funcionar cada vegada pitjor. A cada apt-get upgrade, pitjor. En lloc d'actualizar, em baixa de versió. Ja no podia ni fer anar el ratolí. I he hagut d'instal·lar tot de nou. M'han dit que potser és un problema de la transició de les qt. Algú té alguna idea al respecte?

En segon lloc, he posat la debian etch (11-X-2005) i abans d'instal·lar de de les X he fet el dist-upgrade a sid. He posat x.org i el gnome (gnome-core), amb un resultat estrany. Tarda molt a carregar-se l'escriptori, i després quan vols fer servir el navegador de fitxers, el nautilus, es passa uns trenta segons fins que respon a l'ordre. Sabeu de què es tracta?