problemes amb nVidia i knoppix

Disposo de knoppix 3.7 i una tarja de video nVidia G-Force

Després de barallar-me una temporada amb el
XF86config-4 he aconseguit la resolució de 1280x1024 (una tft,
si no s'utilitza la resolució de la pantalla es veu un xic
deformada...); però quan instal·lo el driver de la web
d'nVidia (per utilitzar l'acceleració 3D), el KDM no arranca;
cada vegada cada vegada que engego el PC s'arranca com a
consola, he de reinstal·lar el driver, i fer un
"/etc/init.d/kdm start" manualment perquè funcioni. A més, amb
el driver d'nVidia només aconsegueixo la resolució de 1280x960.
He llegit que hi ha conflictes entre el driver "nvidia" i el
"rivafb"; i el que se'm va acudir va ser baixar-me un kernel
diferent al que vé amb la knoppix(2.6.9), em vaig baixar el
2.6.10, vaig agafar la configuració que tenia l'anterior, ho
vaig compilar i el vaig afegir al lilo (sense fer ús del
ramdisc que porta el knoppix, ni aplicar els "pedaços" de la
knoppix al kernel), però l'únic que vaig aconseguir va ser
quedar-me sense entorn de consola ni entorn gràfic (tot i que
si per ssh reinstal·lava el driver nVidia, i reengegava el kdm
tot anava bé a 1280x960...).
He estat mirant de fer el que diu a:
http://www.glib.org.mx/article.php?story=2004110717524357
però tampoc hi ha manera....

I crec que això és el que he provat de moment, puc triar
entren accelecarió 3D a una resolució que no acaba de
convèncer i reinstal·lant el driver cada vegada que arranco el
pc; o una resolució adient i cap problema sense acceleració 3D.

qualsevol pista, indicació, consell es benvingut

gràcies