Re: [Docscaliu-info] Re: [Docscaliu-no-epatents] Patents de programari al Consell d'agricultura i pesca de dilluns

El Thu, Jan 20, 2005 at 02:26:07PM +0100, Francesc Genové Muñoz deia:
>    aquesta normativa tant si com no (en sabeu l'ultima? Es que si no s'aprova
>    els USA i el Japo s'enfadaran amb nosaltres! Ai mama quina por! Si encara
>    diran que en Bin Laden est`a amagat a Lleida, o a Tolousse, a la fabrica
>    d'Airbus per ser mes concrets...).

Doncs, no. No la sabia, la última. Sabia que ja el 2003 l'embaixada d'EUA a la UE
intentava influir en el Parlament Europeu, i no sé quant de temps fa
que els partidaris de les patents de programari diuen que la UE està
obligada a permetre-les pel tractat ADPIC (TRIPS). De fet és més
raonable la interpretació que aquest mateix tractat obliga a EUA i
Japó a no patentar programari, o el que deia l'informe encarregat
pel Parlament Europeu, que el tractat no obliga a res (si no o
EUA o EU fa anys que el violen). Però el que no sabia és que el dilluns
volen aprovar la directiva al Consell i el dimecres han quedat els del
grup de treball del Consell per preparar la trobada amb els col·legues
de l'oficina de patents d'EUA (per cel·lebrar-ho ? és una festa ?  no,
és una reunió per parlar de tractats per harmonitzar el dret de
patents mundial).

http://register.consilium.eu.int/pdf/en/05/cm00/cm00134.en05.pdf

>  En fi, us passo algunes URLs i us ho aneu mirant si voleu. Quan
>  s`apiga mes coses ja us ho dire.

Sé més coses però no us les dic (o surten a la URL d'aquí baix o no
n'estic prou segur o ambdues coses alhora)

--
- jo també vull una Europa lliure de patents de programari  -
 EuropeSwPatentFree - http://EuropeSwPatentFree.hispalinux.es

Xavi Drudis Ferran
xdrudis@tinet.org