Re: ni l'un ni l'altre sinó tot el contrari... Re: Lilo, Grub, .... Kin puk agafar?

tradicionalment a gnu/linux s'ha fet servir sempre el lilo o el grub com a
gestor d'engegada. jo no ho entenc massa be, ja que el gestor d'engegada,
que simplement ha de facilitar un menú d'on triar la partició que vols
iniciar es torna un vertader infern a l'hora de configurar-lo, sobretot
pels nous usuaris.

si, ja sé que avui dia tot és mes fàcil, però amb alternatives com l'smart
boot manager no entenc massa be la dèria de la gent amb complicar-se tant
en coses tan simples.

l'sbm ho fa tot automàgicament i és capaç fins i tot d'engegar des de
cdrom/dvd a ordinadors on la bios no ho suporta. no és capaç (encara)
d'iniciar directament una partició linux, però simplement li has de dir
l'instal·lador que fiqui el gestor d'engegada, sigui quin sigui, al primer
sector de la partició enlloc de l'mbr.

he estat temptat vàries vegades de fer algun petit article comentant les
excel·lències de l'sbm però sempre trobo altres coses que fer. a veure si
aquestes vacances m'animo i l'escric.

fins ara

Daniel Parera, vares dir:

>sbm i bmconf , no m'entero de ré. Soc nou, avui mateix e instalat la
>debian i encara no ting ni les X posades. Em podrieu explicar una mika
>k son akestes 2 paraules k utilitzeu, ;P, es que m'interessaria
>coneixer diferents programes per poder triar el k mes m'agradi
>
>Per cert, d'escritori kin puk triar. El KDE, el GNOME o el XFCE??Akest
>ultim mel han recomanat, m'han dit k es el mes bo, pro ara no recordo
>pq, XD .
>K n'opineu.
>
>Fins aviat!!

     ^ ^
     O O
    (_ _)
muzzol(a)mail.ru
jabber id: muzzol(a)jabber.dk
No atribueixis qualitats humanes als ordinadors.
No els hi agrada.
<echelon spamming>
bomb terrorism bush aznar teletubbies
</echelon spamming>