Re: Debian fent de router...

Diria que aquest comportament té relació amb la taula
"filter" (concretament amb la cadena FORWARD) i no amb
la "nat".

Sospito que permets tot el tràfic a través de la
máquina (i tens el forwarding activat).

Per anar bé, l'script d'inici del firewall hauria de
començar denegant tot el tràfic que no estigui
explícitament permès:

$IPTABLES -P INPUT DROP
$IPTABLES -P OUTPUT DROP
$IPTABLES -P FORWARD DROP

I després poses les regles necessàries per permetre el
tràfic que necessites que passi en cada cas i per cada
cadena.

En el teu cas, em sembla que això és el que
necessites:

$IPTABLES -A FORWARD -i $INTERFICIE_INTERNA -j ACCEPT
$IPTABLES -A FORWARD -m state --state
ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

Aquestes regles permeten el pas de tràfic desde la
xarxa interna cap a l'externa i de tots aquells
paquets que pertanyin a una connexió ja establerta (o
relativa a una altra).

Salut.