Tornar al mode texte des de les Xs

Be, algu recorda un problema que tenia (i que vaig confirmar que mes gent
patia) a l'hora de tornar a una consola mode texte des de les Xs
(CTRL+ALT+Fx)?

Doncs, be, tinc nova informacio de la situacio:
gdm -> xfce4 = no fnuciona
gdm -> gnome = funciona
gdm -> icewm = no funciona

i recordo que una de les persones que no li funcionava utilitzava xfce4 o
wmaker...

aixi doncs, sembla que el gestor de sessions de gnome (o el gestor de
finestres de gnome, que tinc posat sawfish, crec) fa alguna "cosa" que
"habilita" l'us d'aquestes combinacions de tecles (incloent el
CTRL+ALT+BACKSPACE per a matar les Xs)

algu te mes informacio sobre aquest tema? algu que estigui en d'altres llistes
ha sentit (llegit, millor dit) res de semblant?

apa!
--
 "And it's much the same thing with knowledge, for whenever you learn
 something new, the whole world becomes that much richer."