sarge instalacio problematica...

be, despres de superar el meu problema de particions ext3 que eren detectades amb: "this filesystem has a rather strange layout" reformatejant-les amb el Partition Magic (si si, qtparted no va ser suficient... :( ) vaig aconseguir tirar endavant una instalacio molt accidentada que estic apedaçant per a que funcioni.

aixi que voldria compartir els errors que tinc jo per veure si algu mes li passa, si soc jo q m'equivoco en algo, i on haig de enviar un mail per proposar millores per mi imprescindibles (de moment nomes he trobat l'email per bugs: submit@bugs.debian.org i no se massa com va aixo...)

vaig pam a pam:

la primera tanda de la instalacio abans de reiniciar per començár a instalar es correcta

en reiniciar, quan comença la instalacio, la meva pantalla es torna groga (!!!!)
(tinc un monitor TFT Princeton 17'')
de manera que veig tan malament les lletres de la consola que no puc escollir els paquets individualment en el dselect de turno... en fi, un desastre que miro d'esquivar apropant-me a la pantalla

tot seguit, tot hi que en les distribucions derivades de debian: les live knoppix, xarnoppix (ep! :), agnula, etc, en TOTES es detecta automaticament el monitor, la targeta grafica i tot, en debian sarge NO (i jo ho trobo absurd: algu te alguna explicacio?? no podria haver una opcio manual i una automatica? jo tinc un monitor plug&play i no li veig la gracia a haver de posar sempre les freq horitz i vertical aixi com buscar el servidor x per la meva targeta, etc) total que em vaig equivocar i despres per arreglar-ho vaig descobrir que nomes hi ha dos programes per configurar les X: xf86config i xf86cfg. el primer es estressant pq si t'equivoques enmig has de tornar a començar i el segon se'm penja sempre que tinc problemes (proveu d'eliminar el link /dev/mouse i executeu xf86cfg i cliqueu sobre el mouse per veure si se us penja com a mi.... ah i aixo del link, no se com es que no estava creat...). Aixo ho trobo tb lamentable. En Mandrake el drakeconf es una interficie en pantalla de text que t'estalvia llegir documentacio espessa... pq en debian ningu li interessa fer algo semblant?

mes coses: en tot el manual d'instalacio mai diu que si falla la configuracio grafica, que el millor que es pot fer es ctrl-alt-borrar o ctrl-alt-f1 per iniciar sessio en consola (i aixo per un newbie es una tomba si no ho sap, de manera que de moment no puc dir a cap amic meu que s'instali debian pq moriria segur...)

finalment, un cop tot instalat, vaig descobrir que el teclat estava configurat com a america quan jo havia posat teclat espanyol... en el meu sistema debian amb gnome, kde, vaig canviar-ho facilment amb el kcontrol encara que aixo que em va passar es un error NO? ara be, en el meu sistema agnula (debian sarge especial per audio en la configuracio eficient sense gnome) em va passar exactament el mateix error i no se que haig d'instalar pq em faci cas quan li dic que el meu teclat es espanyol amb:
dpkg-reconfigure --priority=low console-data .
i ara haig de treballar amb teclat america (es horrible)...

i per acabar, tinc un problema greu, que es que no se com canviar la profunditat de color de les X de 16 a 24bits i com instalar fonts per les X en el sistema ja que pel que veig n'hi falten un munt i es veu "tot" fatal...

algu em pot donar algun cop de ma i solucionar alguna pregunta existencial de les que formulo? suposo que en no estar acostumat al mode de fer debian, dec dir força bajanades...

MarC
la meva rao de canvi de Mandrake a Debian era "apt-get install" ...

com sempre, moltes gracies per avançat (encara que nomes sigui per llegir un mail tan llarg...)