Re: Automontant dispositius

On dj, 2004-05-20 at 11:19, Andreu Bassols i Alcón wrote:
> Hola
>
> Vosaltres utilitzeu automounters?
>
> Jo mai n'he utilitzat, però ara per qüestions de feina he de preparar una
> màquina per a Idiotes. O sigui, amb un automounter que detecti la presència
> del CD o disquet, el monti, i faci sortir el Nautilus.
>
> Què em suggeriu? He provat diverses coses (gnome-volume-manager, autofs..)
> però la cosa no acaba d'anar bé.

Responc una mica tard, però vaja...

Jo no n'uso, però he comprovat que algunes distribucions modernes
(Mandrake 10, KNoppix 3.4) tenen el tema força solventat, per la qual
cosa suposo que hi deu haver la manera de fer-ho...

> Poso un CD-ROM, i he de montar-lo jo semi-automaticament (boto dret ->
> discs -> CDrom). I per a colmo, a l'hora d'expulsar-lo, es queda bloquejat.
> Ni botó d'eject, ni Botó dret -> Desmontar volum....

Això de que es quedi bloquejat pot ser degut a que alguna aplicació
tingui un fitxer dels del CDROM obert. Encara que no n'obris cap
"conscientment", hi ha un dimoni molt insidiós que ho fa per tu: el
"FAM" o "File Alteration Monitor". Comprova si s'està executant
(normalment el procés es diu "famd").

Prova de reiniciar-lo (/etc/init.d/fam restart) i suposo que aleshores
podràs desmuntar el volum.

Orestes